ProudAge @ Habitare 2013

On aika herätä ja palvella myös seniorikansalaisia. Miksi markkinatutkimuksissa yli 65 vuotiaat jätetään huomiotta?
Vuonna 2013 yli 75 vuotiaita on 700 000 enemmän kuin nyt, ja 25 %:a suomalaisista on täyttänyt 65 vuotta.

Tiedämme hyvin, millaisia erityisvaatimuksia vanhemmilla ihmisillä on pakkauksille. Pieni perhekoko, alentuneet käsivoimat ja heikentynyt lähinäkö antavat omat merkkinsä arkeen.

 

ProudAge Habitaressa - Naulakko palvelee esteettömästi lyhyitä ja pitkiä
Suunnittelija on ratkaissut tavallisen ongelman: eteiseen tullessa jokainen ylettää ripustaa takkinsa ja laskutasolle saa laitettua pikkutavarat pois käsistä.
Miten sinun pakkauksesi voisi palvella samaan tapaan eri käyttäjäryhmiä?

 

 

15 vuoden kehitystyön tuloksena syntynyt turvapuku todentamaan vanhojen ihmisten tarvitsemaa suojaa
15 vuoden suunnittelutyön tulos: AgeMan.de -turvapuku vanhuksille. Mihin tätä tarvitaan, suojaksi vai inspiraation lähteeksi?
Maksaa suunnilleen saman verran tuottaa mitätön pakkaus ja fiksusti suunniteltu pakkaus. Millaisissa pakkauksissa sinun tuotteesi on markkinoilla?

 

 

Kaipaamme yhteisöllisyyttä ja yhdessä tekemistä
Senioreilta kysyttiin, mitä he haluavat asumiselta – yhteisöllisyyttä ja yhdessä tekemistä.
Tiedätkö oikeasti millaisia tuotteita ja pakkauksia seniorit haluavat, ettet vain luule jotain? Tiesitkö, että japanilaiset vanhukset ajavat mieluiten Porchella?

 

Alf Rehn näyttää, miten sukat pakottavat kävelemään varpaat pystyssä.
Ratkaisetko ongelmaa vai luotko ongelman? Åbo Academyn professori Alf Rehn näyttää, miten japanilaiset turvasukat estävät kompuroimasta, kun ne pakottavat varpaat pystyyn.
Millaisia apuvälineitä sinulla on kotona pakkausten avaamiseen? Ovatko ne turvallisia kaikille perheenjäsenille?