Changing the World

Tänä syksynä ei ole mennyt päivää, etteivät start-up yritykset olisivat olleet mediassa esillä. Tämä tietysti sopii minulle hyvin. Maailma muuttuu. On opettavaa seurata, mitä menestyvät yrittäjät tekevät oikein, esimerkiksi Supercell.

Osallistuin viime viikolla Tekesin järjestämään Uutta Luovaa Bisnestä -seminaariin. Susinno Oy:n järjestämässä työpajassa tutustuimme tutkimusperustaisen teatterin menetelmin uusien ja toimivampien ratkaisujen luomiseen. Minua kiinnostaa tekniikka, jolla voimme pakkausten kehitysvaiheessa eläytyä loppukäyttäjän rooliin still kuva -menetelmällä. Workshopissa näyttelimme ”Teinin hammaslääkäri pelko -kuvaa”, jossa oma roolini oli esittää piikkiä.

Jorma Uotinen, luovuuden johtaminen

Professori, koreografi Jorma Uotinen puhui luovuudesta, sen tappamisesta, lähteistä ja johtamisesta. Hänestä hyvän vastakohta ei ole huono, vaan yhdentekevä. Mietin koko ajan, minkälaisen tunnereaktion pakkaukset herättävät kuluttajissa. Kuulen useimmiten huonoista pakkauksista, mutta ovatko useimmat itse asiassa yhdentekeviä pakkauksia?

Mimmit, Pauliina Lerche ja Annamari Luukkanen

Mimmien Pauski ja Hansu piristivät iltapäivää lauluesityksellä. Pandan voit kuunnella YouTubesta. Puheenvuoron teemana oli luovuuden paketointi. Millaisissa pakkauksissa näitä muusikkojen tuotteita pitäisi viedä lapsille?

Samaan aikaan sain Naisyrittäjien kautta kutsun Women Changing the World -konferenssiin. Pääsen marraskuulla Pietariin esittelemään Rukin luovaa liikeideaa. 10 naisen seurueeseen kuuluu vaikuttajia, joihin olen päässyt tähän mennessä tutustumaan lähinnä Talouselämän sivuilla. Palaan tähän vielä.